Chance Seekers

#3 Daftar Paypal


Assalamualaikum,

Jadi, kita sudah pun mempunyai akaun eBay. Seterusnya kita perlu mendaftar akaun paypal pula.Kenapa kita perlu daftar akaun paypal? Ini kerana paypal sangat popular sebagai medium transaksi kewangan di rangkaian atas talian ini. Kebanyakan market place atas talian mempercayai paypal sebagai orang tengah untuk proses bayaran dari pembeli kepada penjual. Selain itu, paypal juga mempunyai perkhidmatan keselamatan yang tinggi.

1. Daftar ke akaun Paypal. 

Apabila anda ke website paypal, akan keluar kotak ini. Jadi anda perlu memilih negara dan bahasa yang anda gunakan.



2. Kemudian sign up




3. Pilih 'Individual





4. Kemudian anda perlu mengisi maklumat yang diperlukan. Pastikan maklumat yang anda isi             tepat bagi mengelakkan sebarang masalah pada masa akan datang.






 5. Agree and create account.





Anda sudah mempunyai akaun paypal. Seterusnya anda perlu verify akaun ini dengan cek email anda, dan klik link yang dihantar oleh paypal. 

Setelah itu, anda perlu link kan akaun paypal ini dengan akaun bank anda. Tidak kisah bank apa pun yang anda ada yang disenaraikan oleh paypal. Setelah itu baru anda boleh top-up wang ke akaun paypal anda untuk anda melakukan pembelian di eBay. Selamat Berjaya!



#Note | Sekiranya anda mencari ebook yang sesuai untuk mengajar anda tentang eBay dengan lebih mendalam. Cara buat sale | Jana income automatik | autopilot | Senarai pembekal yang membantu anda menghantar barang tempahan anda ke luar negara | Cara bisnes tanpa perlu simpan, bungkus dan hantar tempahan | dan banyak lagi tips-tips untuk berjaya dalam pasaran eBay dari seorang yang telah berjaya dalam rangkaian bisnes bersama eBay! Saya mencadangkan eBook dari ruang BestSeller kami dibawah. Selamat bermula!

#BEST SELLER | The Automatic eBay Powerseller

Dikuasakan oleh Blogger.

Copyright © / iEntrepreneur2u

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger