Chance Seekers

#1 Kenali eBay

Assalamualaikum,

Anda pernah dengar tentang eBay?

Kepada yang belum pernah atau pernah, tetapi tidak tahu secara mendapat apa itu eBay, eBay ialah sebuah online market place. Iaitu sebuat gudang jual beli atas talian ataupun shopping kompleks.

Maksudnya, eBay ini adalah satu tempat yang dilawati oleh pelanggan-pelanggan untuk membeli barang!
Maksudnya, eBay ini adalah satu tapak niaga atas talian yang membolehkan anda membuka premis bisnes anda sendiri!


Di eBay, penjual dan pembeli datang dan melakukan urus niaga hampir apa sahaja produk mahupun servis. Barangan dapur? Buku? KERETA? RUMAH? Hampir berjuta-juta barang boleh dicari di eBay.

Penjual akan menyenaraikan barangan jualan masing-masing. Manakala pembeli pula akan mencari barang-barang yang mampu menarik perhatian mereka. Penjual boleh menggunakan dua kaedah untuk menjual barang mereka iaitu Bidaan (Auction) dan Beli Sekarang (Buy It Now). 

Melalui Bidaan, penjual akan meletakkan harga minimum untuk pembeli membida. Kepada pembeli yang meletakkan harga tertinggi akan memenangin bidaan dan mendapat barang jualan dengan harga yang pembeli sendiri tetapkan.

Manakala melalui Beli Sekarang pula, penjual terus meletakkan harga jualan yang diingini dan pembeli yang berminat dengan harga tersebut boleh terus membuat pembayaran dan membeli barang tersebut.

EBay pula mempunyai banyak rangkaiannya. Contohnya ebay.com (US), ebay.com.my (Malaysia) dan ebay.co.uk (UK). Apabila anda mendaftar ke eBay, anda didaftarkan terus kepada semua rangkaian ebay dan anda boleh membeli dan menjual dari seluruh rangkaian eBay.

#Note | Sekiranya anda mencari ebook yang sesuai untuk mengajar anda tentang eBay dengan lebih mendalam. Cara buat sale | Jana income automatik | autopilot | Senarai pembekal yang membantu anda menghantar barang tempahan anda ke luar negara | Cara bisnes tanpa perlu simpan, bungkus dan hantar tempahan | dan banyak lagi tips-tips untuk berjaya dalam pasaran eBay dari seorang yang telah berjaya dalam rangkaian bisnes bersama eBay! Saya mencadangkan eBook dari ruang BestSeller kami dibawah. Selamat bermula!




#BEST SELLER | The Automatic eBay Powerseller

Dikuasakan oleh Blogger.

Copyright © / iEntrepreneur2u

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger